نیاز های فناورانه شرکت نفت ستاره خلیج فارس

معاونت برنامه ریزی و توسعه به عنوان یک واحد پیشرو در زمینه شناسایی ظرفیت های پژوهشی و رصد تکنولوژی های نو و بدیع، رسالت ارائه برنامه به منظور ارتقای کیفی و کمی محصولات سازمان، به سازی فرآیندها و و دسترسی به بازدهی بیشتر را بر عهده دارد. شرکت نفت ستاره خلیج فارس از سال 1400 با نگاه به جایگاه تقاضا محوری صنعت و عرضه محوری شرکت های دانش بنیان، اقدام به تهیه و تدوین کتابچه ای مشتمل بر مهم ترین نیازمندی های پژوهشی و فناورانه در حوزه های ابزار دقیق، برق، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعمیرات و نگهداری، فرآیند و ایمنی، نمود تا گامی اساسی در توسعه روابط خود با مراکز پژوهشی و فناورانه و بهره برداری از توان دانشمندان داخلی بردارد.
این کتابچه که به صورت سالانه بروزرسانی و عرضه می شود، خلاصه ای از نیازمندی های جاری شرکت بوده و به صورت مستمر توسط مدیریت پژوهش و توسعه، پیگیری می گردد.
شناسایی و برقراری ارتباط با شرکت های دانش بنیان و نهاد های پژوهشی در سراسر کشور و برگزاری جلسات B2B در دو سال اخیر، منجر به رفع تعداد قابل قبولی از نیاز های مندرج در دو نسخه اخیر کتابچه گردید که به تعدادی از این موارد اشاره می گردد:

شایان ذکر است که کتابچه مذکور، تنها شامل نیازهای فناورانه ای می باشد که به صورت گسترده در کشور تولید نشده و از حیطه مدیریت بازرگانی کالا خارج می باشد. نسخه جاری، آخرین ویرایش نیازهای فناورانه شرکت نفت ستاره خلیج فارس می باشد.
امید است که با توجه به روحیه خودباوری ایجاد شده در چهل و اندی سال گذشته و بروز نبوغ مهندسان و دانشمندان ایرانی در حوزه های مختلف، نه تنها شاهد رفع تمامی نیازهای صنعتی و غیرصنعتی با تکیه بر توان داخلی باشیم، بلکه به عنوان مولد تکنولوژی های پیشرفته در جهان شناخته شویم.

دکمه بازگشت به بالا