چاپ مقاله بین‌المللی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ در مجله IET Collaborative Intelligent Manufacturing

مقاله دکتر علی سعداله عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی مکانیک با همکاری مشترک پژوهشگران از کشور چین در مجله بین‌المللی “IET Collaborative Intelligent Manufacturing” با نمایه (ISI) با ضریب تأثیر ۲.۵ و در جایگاه Q۲ به چاپ رسید.
این مقاله با عنوان: “Ensemble evolutionary algorithms equipped with Q-learning strategy for solving distributed heterogeneous permutation flowshop scheduling problems considering sequence-dependent setup time” به بررسی مسئله زمان‌بندی جریان کار در کارخانه‌های ناهمگن با زمان‌های تنظیم وابسته به‌توالی می‌پردازد که شرایط واقعی در کارخانه‌های مختلف را منعکس می‌کند.
هدف اصلی این تحقیق کاهش حداکثر زمان تکمیل کارها (makespan) با تخصیص بهینه کارها به کارخانه‌ها و تعیین توالی آنها در هر کارخانه است. ابتدا، یک مدل ریاضی برای توصیف این مسئله ارائه شده است. سپس، چهار الگوریتم فراابتکاری، شامل الگوریتم ژنتیک، تکامل تفاضلی، کلونی زنبور مصنوعی و الگوریتم حریصانه تکراری بهبود داده شده‌اند تا این مسئله را بهینه حل کنند.
 در نهایت، آزمایش‌ها عددی گسترده‌ای بر روی ۷۲ مسئله انجام شده که نشان می‌دهد، الگوریتم حریصانه تکراری بهبودیافته به همراه استراتژی پیشنهادی جستجوی محلی، عملکرد بهتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و کارایی بالاتری برای زمان‌بندی مسائل موردنظر را نشان می‌دهد.
 برای دسترسی به محتوای منتشر شده به این لینک مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا