انتشار مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ در مجله بین‌المللی Child Abuse & Neglect

مقاله جناب آقای دکتر علی سلیمانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم انسانی با همکاری بیژن پیرنیا دانشجوی دکتری روان شناسی بالینی دانشگاه علم و فرهنگ در مجله بین‌المللی Child Abuse & Neglect منتشر شد.
مقاله جناب آقای دکتر علی سلیمانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم انسانی با عنوان
The contribution of childhood maltreatment to the incidence of heavy cannabis use in Iran (IRNS-CCI): A multicenter, matched-pairs, nested, case-control
در مجله Web of Science (ISI)با عنوان: “Child Abuse & Neglect” به عنوان نشریه رسمی انجمن جهانی پیش گیری از سوء استفاده از کودکان، کلرادو با ضریب تاثیر 4.8 و در جایگاه Q1 به چاپ رسید.
این مقاله با همکاری بیژن پیرنیا دانشجوی دکتری روان شناسی بالینی دانشگاه علم و فرهنگ ارائه شده است. در این مقاله، داده‌هایی در مورد تجربیات بدرفتاری در دوران کودکی شرکت‌کنندگان جمع‌آوری شده است، که می‌تواند شامل سوءاستفاده فیزیکی، احساسی یا جنسی و همچنین غفلت والدین باشد. در این تحقیق، داده‌ها تحلیل شدند تا مشخص شود که آیا ارتباط معنی‌داری بین بدرفتاری در دوران کودکی و احتمال مصرف شدید کانابیس در آینده وجود دارد یا خیر. با استفاده از این مطالعه، شواهد قوی در مورد تجربیات ناخوشایند دوران کودکی و ارتباط آن با افزایش خطر مصرف شدید کانابیس وجود دارد که می‌تواند در راهبردهای پیشگیری و مداخله‌ای در ایران مورد استفاده قرار گیرد.
 

دکمه بازگشت به بالا