معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ:

کسب رتبه نخست نوآوری دانشگاه های کشور، افتخار بزرگی است

دانشگاه علم و فرهنگ بر اساس آخرین رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2020 توسط پایگاه رتبه بندی  SCIMAGO رتبه نخست نوآوری را در بین دانشگاه‌های کشور، رتبه 10 دانشگاه‌های ایران و رتبه 660 را در بین کل دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر سید مهدی سجادی فر با اعلام این مطلب افزود: علاوه بر این، برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه  نیز در سال گذشته، موفق به کسب رتبه 2% دانشمندان برتر جهان در رشته تخصصی خود شده‌‌اند که کسب این دستاوردها در عین این که افتخار بزرگی است ولی مسئولیت های سنگینی را متوجه ما می‌کند.

وی افزود: چاپ 15 عنوان تالیف و ترجمه کتاب، 120 عنوان مقاله علمی در نشریات معتبر خارجی و داخلی و هم چنین ارائه 20 عنوان مقاله در کنفرانس‌های معتبر خارجی و داخلی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهم ترین دستاوردهای پژوهشی سال گذشته این دانشگاه بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز دانشگاهی وابسته به جهاد دانشگاهی، در جهت کاربردی نمودن آموزش‌‏های رسمی دانشگاه، با تکیه بر توان و سابقه اعضای هیأت علمی خود، همکاری نزدیکی با پژوهشگاه‌‏ها، پژوهشکده‏‌ها، پارک‏‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی جهاد دانشگاهی دارد و همچنین با سایر مراکز دانشگاهی، سازمان‌‏ها و شرکت‌ها، تفاهم‌‏نامه‏‌های علمی و پژوهشی منعقد نموده تا بستر مناسبی برای ارتباط بین دانشجویان و اعضای هیأت علمی با جامعه و صنعت فراهم آورد.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ یادآور شد: دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در ایام کرونا به متن کامل پایان نامه‌ها، منابع و پایگاه‌های علمی مقالات فارسی و لاتین دسترسی داشته و از امکان تمدید، رزرو کتاب و سفارش خرید کتاب‌های الکترونیکی برخوردار هستند. مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و فرهنگ در شرایط کنونی ناشی از همه‌گیری کرونا، از طریق راه اندازی پورتال دیجیتال به نشانی https://lib.usc.ac.ir امکان دسترسی دانشجویان به خدمات اطلاع رسانی و کتابخانه‌ای را به خوبی فراهم نموده است.